Museums around the world!!!

The 6th grade students of classes A, B, and C of São Vicente de Paulo Middle School engaged in an enriching activity by conducting research on different types of museums. Each pair chose a specific museum to study. During the research, they explored the main artworks present in the chosen museum’s collection.

With the collected information, the students used the Padlet tool to organize and share their findings. On Padlet, each group created a virtual board where they highlighted the main works of the museum, accompanied by detailed descriptions and curiosities about each piece. This allowed everyone to access a variety of information and visualize the artworks interactively.

To conclude the activity, the students orally presented about the selected artworks. These presentations not only helped consolidate the acquired knowledge but also promoted communication and oral expression skills among the students.

Profª Fernanda Beraldi

The result of this work can be seen at the following link:

Os alunos dos 6º anos A, B e C do Ensino Fundamental II do Colégio São Vicente de Paulo se engajaram em uma atividade enriquecedora ao realizar pesquisas sobre diferentes tipos de museus. Cada dupla escolheu um museu específico para estudar a fundo. Durante a pesquisa, eles exploraram as principais obras de arte presentes no acervo do museu escolhido. Com as informações coletadas, os alunos utilizaram a ferramenta Padlet para organizar e compartilhar suas descobertas. No Padlet, cada grupo criou um painel virtual onde destacaram as principais obras do museu, acompanhadas de descrições detalhadas e curiosidades sobre cada peça. Isso permitiu que todos tivessem acesso a uma variedade de informações e pudessem visualizar as obras de maneira interativa. Para finalizar a atividade, os alunos apresentaram oralmente sobre as obras que selecionaram. Essas apresentações não só ajudaram a consolidar o conhecimento adquirido, como também promoveram habilidades de comunicação e expressão oral entre os alunos.

Profª Fernanda Beraldi

O resultado desse trabalho pode ser visto no seguinte link: