“FROM YOUR VALENTINE!” – 7° Anos

This month of February, the 7th grade students of Colégio São Vicente de Paulo expressed their feelings of affection and admiration for their classmates, teachers, former teachers, and school staff through an activity developed in the English language class, under the guidance of Teacher Marli Negrão.

The challenge was to blend a tradition from some English-speaking countries, which is the celebration of Valentine’s Day, with our very Brazilian “correio elegante” (elegant mail).

The project was developed in stages. First, the students watched a video that explained the origin of the tradition of celebrating Valentine’s Day. Then, they learned some common phrases usually written on cards sent on Valentine’s Day. From there, it was hands-on: students crafted their cards and eagerly awaited the day of card delivery – our elegant mail.

During the break, two students per class, affectionately called “Valentine’s Messengers,” made the card deliveries. It was a delightful commotion! Did the students like it? The pictures taken will  answer this question.

Nesse mês de fevereiro, os alunos e alunas do 7º ano do Colégio São Vicente de Paulo demonstraram seus sentimentos de afeto e admiração pelos colegas, professores, ex-professores e funcionários da escola por meio de uma atividade desenvolvida na disciplina de língua inglesa sob a orientação da professora Marli Negrão.

O desafio foi mesclar uma tradição de alguns países de língua inglesa, que é a celebração do Valentine’s Day, com o nosso brasileiríssimo Correio Elegante.

O projeto foi desenvolvido em etapas. Em primeiro lugar, os alunos assistiram a um vídeo sobre a origem da tradição de comemorar o Valentine’s Day. Em seguida, conheceram algumas frases que são frequentemente utilizadas nos cartões enviados nessa data. A partir daí, mãos à obra: os alunos confeccionaram seus cartões e aguardaram, com certa ansiedade, o dia da entrega: o nosso Correio Elegante!

Na hora do intervalo, dois alunos por sala, carinhosamente chamados de Valentine’s Messengers, tiveram a tarefa de entregar os cartões. Foi um belo fuzuê. Será que os alunos gostaram? As fotos respondem à pergunta:

Mission accomplished!

P.S.: For the photos, we had the collaboration of Aline Perroud da Silva (Information Technology staff at São Vicente de Paulo School in Jundiai).

Missão cumprida!

Obs.: Para as fotos, contamos com a colaboração de Aline Perroud da Silva (funcionária do departamento de informática do Colégio São Vicente de Paulo Jundiaí).