SUMMER OR WINTER?

The fourth-grade students from São Vicente de Paulo School delved into an exciting journey of learning about the various types of weather and the suitable attire for summer and winter. It was an enriching experience that not only expanded their knowledge but also engaged them in a dynamic and fun way.

To make the learning more interactive, students were invited to bring summer and winter clothing from their homes. This initiative not only provided a closer connection between theory and practice but also promoted active participation of students in their own education.

During the small oral presentations, each student had the opportunity to describe what their partner was wearing, highlighting the materials, colors, and accessories that are most appropriate for summer or winter. It was amazing to see how they applied the concepts learned in the classroom in such a practical and engaging manner.

Profª Fernanda Beraldi

The result of this work can be seen at the following link:

Os alunos do quarto ano do Ensino Fundamental I do Colégio São Vicente de Paulo mergulharam em uma jornada emocionante de aprendizado sobre os diversos tipos de climas e os vestuários adequados para o verão e o inverno. Foi uma experiência enriquecedora que não apenas expandiu seus conhecimentos, mas também os envolveu de forma dinâmica e divertida.

Para tornar o aprendizado mais interativo, os alunos foram convidados a trazer roupas de verão e inverno de suas casas. Essa iniciativa não só proporcionou uma conexão mais próxima entre a teoria e a prática, mas também promoveu a participação ativa dos alunos em sua própria educação.

Durante as pequenas apresentações orais, cada aluno teve a oportunidade de descrever o que seu parceiro estava vestindo, destacando os materiais, cores e acessórios que são mais apropriados para o verão ou para o inverno. Foi incrível ver como eles aplicaram os conceitos aprendidos em sala de aula de uma maneira tão prática e envolvente.

Profª Fernanda Beraldi

O resultado desse trabalho pode ser visto no seguinte link: